Thema-opleidingen om klanten mee te laten evolueren met Yesplan

In september 2015 organiseerde Yesplan voor het eerst een thema-opleiding rond de teamplanner. Een groot succes, en er werden dus maar liefst 9 sessies gehouden in België en Nederland. Gezien die grote interesse, breidt Yesplan het opleidingsaanbod uit en worden er nu maandelijks een aantal thema-opleidingen aangeboden rond verscheidene topics. Vienna De Hondt, Hoofd Accountmanagement van Yesplan, geeft een woordje uitleg over dit initiatief.

Vanwaar het idee om thema-opleidingen te organiseren?

Yesplan is in 2011 ontstaan en sindsdien niet gestopt met groeien als product. Dat wil natuurlijk zeggen dat er intussen veel nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden zijn ontstaan. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om organisaties de kans te bieden om samen met Yesplan mee te evolueren. Dit doen we sowieso al door bij elke release de vernieuwingen toe te lichten aan de hand van release notes, maar we merken dat de vraag naar georganiseerde trainingen leeft. Veel features in Yesplan zijn erg vanzelfsprekend en intuïtief, maar sommige zaken gaan meer in de diepte waardoor een meer uitgebreide training nodig is.

Bovendien zijn ook de organisaties constant in beweging: er starten nieuwe medewerkers, mensen veranderen van functie, de organisatiestructuur wijzigt, … Hier willen wij de Yesplan gebruikers ondersteuning bieden waar nodig.

En dus organiseren jullie opleidingen?

Klopt, we organiseren opleidingen in beperkte groepen rond bepaalde kern-thema’s. We beperken het aantal personen per sessie zodat er steeds voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op de specifieke vragen van alle deelnemers. Door verschillende organisaties op hetzelfde moment samen te brengen rond één thema, kunnen we de kost per organisatie reduceren.

Bovendien kunnen er op deze manier ook ervaringen uitgewisseld worden, wat natuurlijk mooi meegenomen is. Organisaties vinden het fijn om beroep te kunnen doen op onze uitgebreide ervaring die we opgedaan hebben bij de begeleiding van meer dan 100 klanten. In mei 2015 hebben we daarom ook voor het eerst userdays georganiseerd in België en Nederland, waar organisaties de gelegenheid hadden om van gedachten te wisselen.

Wat voor opleidingen voorzien jullie in de toekomst?

Momenteel hebben we een aantal opleidingen gepland, zoals een basisopleiding voor nieuwe medewerkers bij de organisatie, een opleiding die dieper ingaat op het plannen van evenementen, groepen en producties, een opleiding voor projectbeheerders, een opleiding over het geavanceerd gebruik van resources, een opleiding waarin men alles over contacten leert en een opleiding over de zoektaal en rapporten.

Het is de bedoeling om elke maand nieuwe opleidingen te plannen; opleidingen zullen ook regelmatig herhaald worden. We luisteren daarbij ook echt naar onze klanten; als zij aangeven dat een bepaalde opleiding interessant zou kunnen zijn, bekijken we de mogelijkheid. Als dat niet het geval is, kan de accountmanager natuurlijk nog steeds bij die klant langsgaan voor een training op maat.

Bovendien zullen we in februari ook voor het eerst een webinar geven, een online opleiding, zodat we mensen vanop afstand kunnen trainen.

Bij de eerstvolgende nieuwe versie van Yesplan willen we trouwens via dergeljke webinars de release toelichten. Tijdens een aantal sessies zullen we de praktische toepassing van bepaalde nieuwe functionaliteiten laten zien in een demo-omgeving. Meer info hierover volgt binnenkort…

Een overzicht van de opleidingen vind je op www.yesplan.be/opleiding.

Inschrijven kan eenvoudigweg door een mailtje te sturen naar monica@yesplan.be.